Mersin Patent » Hizmet Yeterlilik Belgesi » Satış Sonrası TSE HYB Mersin Patent » Hizmet Yeterlilik Belgesi » Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik » TSE HYB
Mersin Patent » Hizmet Yeterlilik Belgesi » Satış Sonrası TSE HYB
Mersin Patent
+90 212 212 35 18 bilgi(at)mersinpatent.com.tr Nakit, Kredi Kartı veya Havale 0536 580 37 57 6152. Sk.Müfide İlhan 33020 Akdeniz Mersin

Hakkımızda

E-Mağaza

Marka

Patentler

Tasarım

Kalite Belgelendirme

Hukuk

Blog

Hizmet Yeterlilik Belgesi

Ana Kategori : Kalite, Kategori : Kalite
Hizmet Yeterlilik Belgesi Mersin Patent » Hizmet Yeterlilik Belgesi » Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik » TSE HYB Kalite 21-12-2019
6152. Sk.Müfide İlhan 33020 Camili/Akdeniz/Mersin +90 212 212 35 17 Mersin Patent


21.12.2001 tarih ve 24617 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan TRKGM-2001/7 sayılı tebliğe göre sanayi malı üreten işletmeler satış Sonrası Servis Hizmetleri Yeterlilik Belgesi almak zorundadırlar. Ancak bu belgeyi alabilmek için öncelikle TSE'den satış sonrası servis hizmetinin verileceği servis istasyonunun ilgili ürün veya ürün grubu için hazırlanan hizmet standartlarına veya teknik düzenlemelere uygun olduğunu gösterir


“Hizmet Yeterlik Belgesi” almanız gerekmektedir. Bu hususta değişik iş kolları için TSE tarafından hazırlanan farklı kriterler veya standartlar bulunmakta olup Mobilya Sektörüne ilişkin kriterler örnek olarak aşağıda verilmiştir.

MERSİN PATENT | SERVİSİN YERİ VE BİNASI NASIL OLMALIDIR?


(Mobilyalar İçin örnek olarak verilmiştir.)

 Servis tercihen aynı meslek grubu için ayrılmış bölgelerde olmalıdır.

 İmalatçının servis hizmeti de vermesi halinde; bu hizmet imalathanenin bünyesinde verilebilir.

 Servise günlük ulaşım araçları ile ulaşılabilmelidir.

 Serviste müşterek veya münferit kullanma özelliğinde otopark imkanı bulunmalıdır.

 Servise gelen mobilyaların indirilip, bindirilmesi ve servisi içine taşınması için gerekli tedbirler alınmış olmalıdır.

 Servis giriş kapısı mobilyaların girebileceği ölçüde olmalı, kolay görülebilmeli, hırsızlık vb. tehlikelere karşı gerekli tedbirler alınmış olmalıdır.

 Servis binasının yapımında tercihen kolay yanmayan malzemeler kullanılmış olmalıdır.

Mersin Patent, Kalite Yönetim Sistemleri danışmanları tarafından hazırlanan ISO NedirISO 9001 Toplam Kalite Yönetim Sistemi' nin kurulumu, ISO 9001 Kalite Danışmanlık hizmetlerini, Bilgi Güvenliği Yönetim SistemiCE Belgesi ve Hizmet Yeterlilik Belgesi danışmanlık ve belgelendirme ayrıntılarını inceleyebilirsiniz.

 Şayet servis hizmeti imalatçı tarafından veriliyor ise; tercihen dış vitrin bulunmalı, vitrin servis binasının cephe görüntüsüne uygun büyüklükte planlanmalı, kolay yanmayan malzemeden yapılmalı, soğuk havalarda vitrin camının buğulanmaması için tedbir alınmalı, uygun şekilde aydınlatılmalı,uygun renk, şekil ve boyutta işyeri tabelası bulunmalıdır.

 Serviste idari birim, müşteri kabul birimi, konstrüksiyon, döşeme, dikiş, üst yüzey işlemleri birimleri, tamiratı yapılan mobilyaların bekletildiği mahal, işçi dinlenme mahalli , wc-lavabo ve tercihen duş bulunmalıdır.

 Servis tamirat kapsamı içinde bulunan bir kısım hizmeti; kendi sorumluluğunda olmak kaydıyla, başka işyerlerinden temin edebilir. Bu durumda bu hizmetlerin verileceği mekanlar serviste aranmaz.

 Servisteki birim ve mekanlar hizmete yetecek büyüklükte olmalı, amaca uygun eşyalarla tefriş edilmelidir.


Tek Sınıflı Marka Tescil Başvuru ve Belge Ücreti (KDV DAHİL)

BAŞVURU ₺485
BELGE ₺847= TOPLAM ₺1.332

HEMEN ARAYINIZ
(MARKA TESCİL FİYAT LİSTESİ)

0536 580 3757


MERSİN PATENT | HİZMETLE İLGİLİ HUSUSLAR NELERDİR?


(Mobilyalar İçin örnek olarak verilmiştir.)

 İmalatçı; imalattan kaynaklanan ve ayıplı mal kapsamına giren hususların giderileceğine dair yazılı taahhütname vermelidir.

 Bu kapsamda servis kusurun niteliğine göre hizmeti müşteri adresinde verebilecek şekilde imkana sahip olmalıdır.

 Servis hizmetinin bir kısmı, anlaşmalı başka servis veya imalathaneler eliyle verilebilir. Bu durumda hizmetin kalitesinden taahhüdü veren servis sorumludur.

 İmalatçı tarafından verilen servis hizmetleri uygulamasında; bayiler tarafından satışı yapılan mobilyaların servis hizmetinin sorumluluğu da ana bayii (imalatçı) tarafından üstlenilir.

 Her türlü servis hizmeti teknik ve idari hükümlerin yer aldığı sözleşme esasına göre verilir.

 Serviste işçilik ve malzeme fiyatlarını gösteren bir fiyat listesi bulunmalı, tercihen yazılı olarak fiyat mutabakatına varıldıktan sonra hizmet verilmelidir.

 Hizmetin tamamlanmasını müteakip, müşteri önünde ilgili testler yapılmalı, müşterinin bulunmaması halinde test belgeleri ile işçilik, malzeme ve parçaları gösteren bir “Gerçekleştirme Belgesi” düzenlenmeli, imzalanarak birer nüshası müşteriye verilmeli, hizmetin tamamlanmasını müteakip bilgi ve teknik yardıma devam edilmelidir.

 Serviste hizmete ilişkin standartlar , periyodik mesleki yayınlar ve mobilya tamiratına ilişkin yayınlar bulunmalı ve müşterinin incelemesine sunulmalıdır.


Tekli Tasarım Tescil (KDV DAHİL)

BAŞVURU ₺420
+BELGE ₺= TOPLAM ₺420

HEMEN ARAYINIZ
(TASARIM TESCİL ÜCRETLERİ)

0536 580 3757


MERSİN PATENT | SERVİSTE ÇALIŞAN PERSONELE İLİŞKİN HUSUSLAR NELERDİR?


 Servis hizmetinin imalatçı işletme tarafından verilmesi durumunda, işletme; bayileri de dahil satışı yapılan mobilyaların cins ve sayılarına ilişkin istatistik bilgiler tutmalı ve buna göre belirleyeceği iş hacmini karşılayacak nitelikte ve sayıda personel istihdam etmelidir.

 Çalışan teknik elemanlar tercihen bu alanda mesleki eğitim görmüş olmalı, servisin kendi iç prensiplerine göre zaman zaman eğitimden geçirilmelidir.

 Servis istendiğinde çalışan teknik elemanların kendi personeli olduğunu yasal belgelerle ispatlayabilmelidir.

Marka Yenileme Ücreti (KDV DAHİL)

RESMİ ÜCRET ₺840
HİZMET ÜCRETİ ₺118= TOPLAM ₺958

HEMEN ARAYINIZ
(MARKA TESCİL FİYAT LİSTESİ)

0536 580 3757


MERSİN PATENT | DİKKAT EDİLECEK DİĞER HUSUSLAR NELERDİR?


 Servis atıksız yakıt kullanmak suretiyle, uygun bir sistemle ısıtılmalı, tabii olarak havalandırılmalı, mümkün olmadığı takdirde mekanik havalandırma bulunmalıdır.

 Bu kapsamda servis kusurun niteliğine göre hizmeti müşteri adresinde verebilecek şekilde imkana sahip olmalıdır.

 Servisteki müşterek veya münferit kullanma özelliğindeki WC'nin teknik özellikleri TS8357'ye uygun olmalıdır.

 Serviste çevre mevzuatı ile işçi sağlığı ve iş güvenliğine ilişkin bütün tedbirler alınmalıdır.

 Servis iskelet (konstrüksiyon) , metal mekanizasyon, döşeme, dikiş, üst yüzey ve test iş ve işlemlerinin tamamını kendisi veya bir kısmını sözleşmeli olarak başka bir servis veya imalathane eliyle yapabilecek şekilde takım, tezgah, makine, avadanlık ve malzemeye sahip olmalıdır.

 Servis ve /veya sözleşmeli hizmet veren servis, istendiğinde bu donanımların kendi malı olduğunu yasal belgelerle ispatlayabilmelidir


Marka Devir Ücreti (KDV DAHİL)

RESMİ ÜCRET ₺590
HİZMET ÜCRETİ ₺235 = TOPLAM ₺825

HEMEN ARAYINIZ
(MARKA TESCİL FİYAT LİSTESİ)

0536 580 3757


MERSİN PATENT | HİZMET BELGELENDİRME NEDİR?


Hizmet belgelendirmesi tüketiciye sunulan hizmetlerin ilgili Türk Standardı veya kriterlere uygun olduğunu gösteren belgelendirmelidir.

Uygunluğun tespit edilmesi durumunda kuruluşlara verilen belge ise Hizmet Yeterlilik Belgesidir. Bu belgeyi almaya hak kazanan kuruluşlar aşağıdaki markayı kullanabilir;

Beşli Tasarım Tescil (KDV DAHİL)

RESMİ ÜCRET ₺585
HİZMET ÜCRETİ ₺353= TOPLAM ₺938

HEMEN ARAYINIZ
(TASARIM TESCİL ÜCRETLERİ)

0536 580 3757


MERSİN PATENT | HİZMET YETERLİLİK BELGESİNİ KİMLER ALABİLİR?


4077 SAYILI TÜKETİCİNİN VE REKABETİN KORUNMASI KANUNUNA GÖRE GARANTİ KAPSAMINA GİREN ÜRÜNLERİ İMAL VE İTHAL EDEN KURULUŞLAR;

Beyaz eşya servisleri, otomobil servisleri, bilgisayar, elektronik eşya servisleri vb.


İHALE İLE KAMU HİZMETLERİNİ YAPAN VE YAPMAYA TALİP OLAN KURULUŞLAR;


Yemek , temizlik, güvenlik, peyzaj, çamaşır yıkama, ilaçlama vb. hizmeti veren kuruluşlar


GÜVENLİK RİSKİ TAŞIMASI NEDENİYLE YASAL ZORUNLULUĞU OLAN KURULUŞLAR


LPG-CNG ikmal ve dönüşüm istasyonları vb.


SEKTÖRÜNDE KENDİ HİZMET KALİTESİNİ MÜŞTERİLERİNE KARŞI GARANTİ VE İSPAT ETMEK İSTEYEN KURULUŞLAR


Fırın, Lokanta, fotoğraf stüdyoları vb.


Marka İtiraza Karşı Görüş (KDV DAHİL)

RESMİ ÜCRET ₺
HİZMET ÜCRETİ ₺354 = TOPLAM ₺354

HEMEN ARAYINIZ
(MARKA TESCİL FİYAT LİSTESİ)

0536 580 3757


MERSİN PATENT | HİZMET YETERLİLİK BELGESİNİN YARARLARI NELERDİR?


1 Bazı sektörlerde hizmet veren kuruluşlar için ihale şartlarından birisi yerine getirilmiş olur.

 İşyerlerin de bulunan tüm teçhizat sigorta kapsamına alınır,

 Müşterinin servis hizmeti için bıraktığı tüm cihazlar sigorta kapsamındadır,

 Belgede yazılı hizmet için belgeli kuruluşun alt yapısının tam olduğunu garanti eder,

 Hizmetin belirli bir süre içerisinde ve belirli kurallara uygun olarak verilmesini sağlar,

 Verilen hizmet geriye dönük olarak izlenebilir,

 Verilen hizmetin kalitesi artar,

 Hizmet alan müşterinin haklarının korunmasını sağlar,

 Müşteri fiyat yönünden korunur,

10 Müşteri memnuniyetinin artmasını sağlar,

11 Hizmet veren kuruluşun müşteri sayısının artmasını sağlar,

12 Ürün ile ilgili satış sonrası hizmetlerin güvenle yürütülmesini sağlar.

Hizmet yeterlilik Belgesi belgelendirme ve eğitim konularında Mersin Patent İletişim Adreslerimizden ulaşabilirsiniz.

Marka Bülten Yayına İtirazlar (KDV DAHİL)

RESMİ ÜCRET ₺130
HİZMET ÜCRETİ ₺354= TOPLAM ₺484

HEMEN ARAYINIZ
(MARKA TESCİL FİYAT LİSTESİ)

0536 580 3757



ONLİNE TESCİL


Mersin Patent yaratıcı çözümlerine, ayrıcalıklı hizmetlerine ve hiçbir yer olmayan İNDİRİMLİ hizmet ücretleri için 0536 580 37 57 telefonumuzdan bilgi ve destek alabilirsiniz.


İNDİRİMLER/ KAMPANYALAR


Marka Tescil Tasarım Tescil

ONLİNE TESCİL


Mersin Patent yaratıcı çözümlerine, ayrıcalıklı hizmetlerine ve hiçbir yer olmayan İNDİRİMLİ hizmet ücretleri için 0536 580 37 57 telefonumuzdan bilgi ve destek alabilirsiniz.


İNDİRİMLER/ KAMPANYALAR


Marka Tescil Tasarım Tescil

Diğer Hizmetler

Konu ilgili diğer hizmetlerimizi aşağıda bulabilirsiniz.

ISO 9001 Toplam Kalite Yönetim Sistemi

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, etkili bir yönetim sisteminin nasıl kurulabileceğini, dökümante ve sürdürebileceğini göz önüne seren yönetim sistemidir.

Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi

Gizlilik, bütünlük, erişilebilirlik, kimlik kanıtlama, inkar edememe, sorumluluk, erişim denetimi , güvenilirlik ve emniyet bilgi güvenirliği unsurlarıdır.

CE Belgesi

Avrupa Birliğinde satılacak bir ürünün, Avrupa Birliği Direktiflerinden birinin veya birkaçının kapsamına giriyorsa CE Markasını taşıması yasal zorunluluktur.

ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi

Bu standart, gıdanın tüketimi anında güvenli olmasını sağlamak için gerekli olan ISO 22000 gıda güvenliği yönetim sistemine ait şartları kapsar.

Hizmet Yeterlilik Belgesi

Resmi Gazetede yayınlanan TRKGM-2001/7 sayılı tebliğe göre sanayi malı üreten işletmeler satış Sonrası Servis Hizmetleri Yeterlilik Belgesi almak zorundadırlar.

İş Sağlığı ve Güvenliği Sistemleri

İşletmenin iş sağlığı ve güvenliği durumunun hazırlık yönelimine ihtiyaç vardır. Bu iş sağlığı ve güvenliği yönetimi aşağıdaki aşamaları içermektedir.

Kalite Nedir?

Kalite Nedir? kavramı, net bir tanıma sahip değildir Ancak bakış açılarına göre pek çok tanımı yapılmaktadır Bunlardan bazıları şöyledir.

Kaizen Nedir ve Kaizen Felsefesi

Kaizen Japoncadaki kai değişim ve zen daha iyi anlamına gelen kelimelerin birleşimi ile oluşan, sürekli iyileştirme anlamına gelir.

6 Sigma Nedir

Altı Sigma, Toplam Kalite Yönetiminin odak noktası olan süreçlerin kalitesinin ölçümü ve iyileştirilmesinde kullanılabilen bir yöntem, bir metodolojidir.